fredag 23 december 2011

En riktigt GOD JUL önskar jag er alla!!

Nu har alla godsakerna kommit fram, jag tror att barnen kommer bli glada i morgon när de vaknat, ja även vi stora barn kommer nog tindra med ögonen. Hihi!! Hoppas ni har det bra där ute i stugorna ( o i andra boendeformer också så klart!! ) Har julefriden infunnit sig??
Jag tror att läget är under kontroll!! Det visar väl sig imorgon!! Får nog stiga upp i ottan så gröten blir klar till kl. 8.30, för då kommer "svärfar o svärmor", Mikaels bror med familjen. Vi träffas alltid på morgonen o äter julfrukost. I år va´det våran tur!
Sen kl 12.00 kommer mamma, pappa o bror min hit för att fortsätta firandet!! I år har vi vänt på steken o börjar med tomten!! Tror nog det blir bra, då slipper barnen vänta o vänta!! Sen kl 15 då sitter jag bänkad framför TV med lite fika, måste se Kalle o hans vänner!!
Efter detta kan vi förbereda julbordet i lugn o ro och framförallt äta i lugn o ro!! Där emellan kommer vi nog norpa till oss något från gottebordet, som ni har fått se både i ljus o mörker o hit o dit!!
En av mina favoritblommor är tulpaner!! Så här års brukar de vara så himla dyra men hittade till skapligt pris på affären! Det gillas!!
                           Så nu kära vänner säger jag GOD NATT och önskar er en riktigt GOD JUL!!
Ps. den här goa´tomten har jag fått av farmor när jag va´liten, en favorit, man kan inte låta bli att dra på smilbanden Ds.

                                                                        GOD JUL!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar