fredag 30 december 2011

ETT GOTT NYTT ÅR...

                                                                ÖNSKAR JAG ER!!
                                                   Jag önskar jag kunde ge er en ros var!!
Jag undrar vad 2012 ska bära med sig för spännande saker? Tänk ett helt nytt år ligger för våra fötter! Men det blir ju vad man gör det till eller hur!!
Så har ni några planer, vad det nu än må vara, skrid till verket!! Man ångrar bara sådant som man INTE gjort (oftast, hihi.) eller hur!!??
Som ni ser, så är nyårs dukningen klar! Silvertallrikarna hittade jag idag på Kvantum i Nybro, 25 kr/st. Tänkt länge att jag skulle vilja ha något liknande, så dom fick det bli! Rosorna som är gammaldags rosa/lila hittade jag också där!!
Vasen och glasen kommer från Orrefors, jag tror att de heter Silvia. Ljusstakarna som jag fått av pappa för många år sen, som alltid kommer fram till nyår, kommer också från Orrefors! Ljusen är hemstöpta, det fixade VIP-gänget i november!! Tallrikarna o bestiken är loppisfynd!!
Lite pärlor både på bordet, i blommorna blev inte så dumt!! Jag får väl sätta en pärla i håret också, så man passar in!! Hihi!!
Vår nyårsmeny:

Förrätt: Romsås i Croustader

Huvudrätt: Hummer, färsk krabba, räkor, pilgrimsmusslor + lite annat.
                 Smördegssnurror m timjan o parmesan.
                 Någon kall sås att dippa skaldjuren i.
                 Olika ostar, kex, päron o vindruvor.

Efterrätt: Glace au four
              Prinsessbakelse
              Mumsmums ( fråga mej inte hur dem kom med i bilden!! )

Vid tolvslaget om vi fortfarande är vakna då, blir det lite bubbel. Men vi får nog skåla lite tidigare under kvällen så Vilma får vara med! Hon kan nog inte hålla sig vaken så länge.

Jaa, kära vänner, jag tror nog vi kommer att vara mätta när kvällen är slut!! Vad ska ni äta för gott? Skriv gärna och berätta så man kan få lite nya goa´ rätter att prova!!

Ha´ nu ett riktigt härligt nyårsfirande och va´ rädda om er!! Hoppas vi ses på det nya året!!

        GOTT NYTT ÅR!!

1 kommentar:

  1. Det låter som en bra meny! Smaskens! :)
    Själv vet jag inte vad det blir för mat, vi är bortbjudna, så vi får helt enkelt se vad det blir för smarrigt! :)

    Gott nytt år från oss i Nybro!

    Kram!

    SvaraRadera