torsdag 1 december 2011

Julpyntat va´det här!

Har idag pyntat färdigt!! Känns härligt, bara granen kvar men den väntar vi med tills lite längre fram!
De röda ljusstakarna gav jag till farmor julen 1990. Har alltid tyck om dom så jag blev glad att jag fick dem efter farmor när hon gick bort!
Jag är en aning svag för prickar!! Denna mugg med vit hyacint o mossa i är så söt! Grönt, vitt o rött är mina favorit färger till jul! Vilka är era?
Mammas gamla skridskor får hänga på väggen i TV:rummet. Återvinning kostar inget, det är ju bra eftersom det blir lite andra utgifter till jul!!
Repris! Med lite lingonris o ståltråd kommer man långt! Har dekorerat det gamla fönstret även i år!
Den gamla margarinlådan får göra lite nytta, här med granris, äpple o kanel. Det är julens dofter tycker jag!
Jag har inte många tomtar framme till jul men den här lilla godingen har hängt med i många år. Så den får ta plats vid det röda julaäpplet!
                                                       Här tittar ytterligare två favoriter fram!
                                 Snart sprider sig en doft av hyacinter här i huset, här vaktas en av
                                                                  en liten nisse!!
                                           Min moster är en fena på inredning, här ett litet granhjärtan
                                                            som får pryda det gamla fönstret!
Sätt lite tall-,gran-, eller eneris lite här o var i hemmet. Det blir både vackert och luktar gott, tycker jag!
Ännu en favorittomte! Hängt med länge även den! Håller sig krampaktigt fast i kanten men är så himla glad ändå!! Tjhoo!!

Jaa, kära läsare, det blev ett lång inlägg men hoppas ni inte tröttnat på vägen!! Kanske har jag sått ett litet frö någonstans! Tycker själv att det är roligt att få lite nya idéer så här i juletid! Och på tal om det så ska jag gå o sätta mej i soffan o läsa en av alla mina jultidningar jag har köpt. Det är mys det!! Tar nog en kopp kaffe med mej!

Ha´ det gott så länge!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar