måndag 13 februari 2012

Alla HJÄRTANS dag!

Imorgon är det Alla HJÄRTANS dag! Den kan ju stå för mycket men jag tänkte så här: Jag bakar lite cupcakes o säljer dom på jobbet ( det gick ju bra sist )! Pengarna skänker jag till hjärt-lungfonden! Har haft mycket tankar omkring det här med hjärtsjukdomar på sista tiden...
Dom här muffinsen innehåller kokos o blåbär (strödde det över smeten). Över har jag spritsat nutella o dekorerat med silverkulor o strösslhjärtan (dagen till ära)!
Det fina cupcakesstället fick jag i julklapp av bästaste VIP:isen Gunilla! Tror det finns att köpa på Lagerhouse.
Gjorde även jordgubbsmuffins m jordgubbsfrosting. Frostingen blev för lös men man får äta med sked! Tillsatte ca 3 dl färska jordgubbar, skurna i bitar i muffinssmeten.

ca 24 små muffins

4 dl vetemjöl
3 dl socker
2½ tsk bakpulver
½ tsk salt
100 g rumsvarmt smör
2 dl mjölk
2 ägg
2 tsk vaniljsocker

Blanda mjöl, socker, bakpulver, salt o smör i bunke. Tillsätt 1 dl mjölk, blanda till en jämn smet. Vispa ihop ägg, vaniljsocker o resten av mjölken. Rör ner det i den andra smeten. Klicka ut i pappersformar som står i en muffinsplåt. Grädda i ca 15 minuter i 175 grader.
Hihi!! Ni får lägga huvudet på sne! Hur jag än gjorde så blev bilden på fel håll!! Nähä, nu ska jag gå o göra lite hjärtansmörgåsar till mina älsklingar, som de ska få till frukost imorgon!!

Jag önskar er en riktigt härlig Alla HJÄRTANS dag!!

Tack för att ni tittar in!!

Kramisar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar