torsdag 26 april 2012

Café Björkå!

Nu är vi äntligen färdiga med inredningen i vårt café!! Moster Ingrid o kusin Charlotta har verkligen ögon för sånt!! Det blir så himla fint!! Ni som varit i Emmaus tidigare o fikat kommer märka STOR skillnad!
                                          Håll till godo,  här kommer lite  bilder...
Sitt i korgstolen med en go´ kopp kaffe med dopp o läs en bok eller tidning!
                                                       Söta pelargoner står lite här o var!
                                                     Många olika sittplatser att välja på...
                                                           Olika stilleben på borden...
                               Vi har ikväll provsmakat våfflorna, säger bara en sak, MUMS!!
                                      Svårt att få fina bilder utifrån men här kommer de iallafall!
                                               De fina tändsticksaskarna har Charlotta gjort!
Tallrikshyllan med olika kaffekoppar på, det är bara till att välja vilken man ska dricka kaffe ur, blommig, prickig, blå eller rosa. Finns många olika att välja på, dessa är bara några! Jag tycker själv det är mysigt när man är på café o få välja sin egen kopp!

Jag har sagt det förut men säger det igen...

VÄLKOMNA, vi har öppet varje lördag o söndag kl 13-16. Vi finns vid Emmaus Björkå ( "mellan" Älghult o Åseda).


Hoppas vi ses någon helg framöver!! Ha´ nu en härlig helg, det ska iallafall jag ha´!!

Kramillikram!!


4 kommentarer:

  1. ett stort lycka till, om jag är i närheten någon helg kommer jag, lite långt att köra bara för en fika. Har aldrig varit på Emmaus, men hittar kanske ändå. Ninni

    SvaraRadera
  2. Hoppas det går bra med ert fik. Lycka till !!
    Lisette

    SvaraRadera
  3. Ett stort lycka till !! Emil och jag kommer på söndag.
    Kramar Carina

    SvaraRadera