torsdag 19 april 2012

Chokladkolasnitt!

Det här receptet kommer från mamma! Hon bakade dessa till mitt loppiscafé jag hade i Nylund  vid advent. Smakar ljuvligt, lite som karamellerna man gör till jul faktiskt! Bakade dom idag eftersom jag ska ha lite kaffekalas på verandan på söndag, jag tar med några till Café Björkå till nästa helg också!
Detta behövs:

100 g smör
1 dl socker
2 msk  ljus sirap
2 dl vetemjöl
2½ msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver

Blanda allt i en matberedare. Dela degen i 2 delar på lätt mjölat bakbord o rulla till längder. Lägg på bakplåtspapperklädd plåt. Bakas mitt i ugnen 15-20 minuter i 175 grader. Låt svalna LITE på plåten o skär i sneda bitar.
                                   Men nu sätter vi kupan på fatet annars tar de slut innan söndag!

Köpte fina pelargoner i dag hos Anettes Blommor, Älghult. Tänkte att de ska få pryda fönstren på verandan.

Ha´en härlig fredag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar