söndag 12 augusti 2012

Semestern slut...

Hamnen i Stora Rör!
...även för mannen i huset! Så va´ det dax att återgå till ordningen för resten av familjen, veckan som kommer! Så helgen har innehållit lite smått o gott: I torsdagskväll bar det iväg till Öland o stugan. Vilken tur vi har som får låna den av mor o far!  I fredags bar det iväg på en liten utflykt: det köptes stövlar o skor (5 par!!), Micke hittade kläder på rean o så fikade vi på " Mormors stenugnsbageri o kaffestuga "!!Här
                                                Säger bara: VILKA BULLAR!! Så goda!
Tips: åk dit o ta en fika sen tittar ni in till "Ester o Rakel" som ligger bredvid! Här Fin fina saker att köpa! Där blev det 2 små glasflaskor!
Fotograf: Vilma 5,5 år!!
Efter kvällsmaten gick barnen o jag ner till stranden för ett kvällsdopp i solnedgången. Jag höll mej på stranden men Hugo o Vilma njöt!

Från lördagen till söndagen blev det till att dela familjen i kill- o tjejhelg! Grabbarna åkte till Kosta för att fiska o sova i stuga med Ted o Klas o deras grabbar. Vilma o jag åkte in till Kalmar för att titta på Sean Banan uppträda på Stortorget.
Vi stod o väntade i över en timme men så fick vi bra platser också! "Rad 2" mitt i! Med Vilma på axlarna o händerna i luften, skakade vi rumpa för hela slanten!! Hihi!
"Tro på er själva"
Sicken kille, 2 barn från publiken fick komma upp o sjunga o dansa med "Kingen"!! Bra budskap till barnen/ungdomarna också: tro på er själva, klä er som ni vill mm.!! Sen stod vi i kön för att köpa cd:n o få autograf! Vilma fick kramen också, så jag hade en NÖJD liten tjej med mej därifrån!!

Skickade ett sms till VIP-Jenny att det fanns B o B på Saxnäs med in- o utcheckning närsom! Så kvällen avslutades m räkor, ost o kex m Bästaste Jenny o Ellen. Mojito o prat till tolvslaget, blev det också!

Söndag: efter frukost (som intogs efter sovmorgon!!) bar det av till Gårdby Kafé o Lanthandel. Vi va´ på jakt efter lite porslin...lite nya skålar o muggar fick jag med mej hem!
Nu kan frukostfilen intagas i antingen blå, rosa eller bruna skålar. Kaffet i blå eller rosa mugg. Och kaksmeten ska vispas i blå skål!! Tänk va´ lite nytt kan göra för själen!! Hihi!!
Sen blev det ju självklart en fika också!! Det går ju inte att åka därifrån förr!! Cheescake m valnötter o kolasås, hallon o grädde, behöver jag säga mer?!!!

Efter att ha laddat med gofika skulle vi fylla på förrådet m honung! Jenny hade köpt sist hon va´över på Öland. Längs med vägen står det ibland små "holkar" uppställda med lite i matväg till salu. Himla mysigt tycker jag, köpte röd o gul lök, rödbetor, ölandsbönor 10 kr/knippe, honung 55 kr och pengarna lägger man i en skrin. Härligt att det kan fungera på det viset.
Väl hemma i stugan städade o plockade Vilma o jag iordning sen blev det ett sista dopp för tösabiten innan vi skulle köra hem till våra fiskare!! (Som haft det jätte bra, en o annan fisk hade det också blivit!) Alla är nöjda o glada!

Och inte nog att man möts av en glad familj när man kommer hem! Detta fina paket låg o väntade på mej!
                                                    Tack än en gång min fina fina Jenny!

Det ska bli spännande att baka i dessa silikonformar, sen blir det till att sms:a Jenny: "Caféet är öppet"!

Så mina goa vänner där ute, nu vet ni vad jag har haft för mej denna "sista" semesterhelg! Hihi! Hoppas ni också  haft det gott!

KRAMILLIKRAM!!







3 kommentarer:

  1. Vilken fin present! Härligt med så goa vänner... Kul med nytt porslin. Det har jag också hittat mig under semestertrippen men det är i vitt.
    Ha det gott!
    //Hanna

    SvaraRadera
  2. Om vi ta båten från vår stuga i Revsudden så är vi i Stora rörs hamn på tio minuter :-) Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Hoppas det inte blåser i helgen, så ni kan ta en fika på "Mormors"!

    SvaraRadera