söndag 23 september 2012

Fint i Uranäs!

Den här gången blev det tyvärr bara en snabbvisit i Blomsterverkstaden i Uranäs. Men bättre en liten stund än ingen alls!
Och som alltid fanns det mycket fint att titta på o förstås köpa med sig hem!! Olika blomsterarrangemang...
...som här t ex ljung, plättar i luften, pumpa och sen en gammal gaffel o en kakform, fantasin sätter inga gränser, hihi!!
                                         Solrosor, pumpor i olika färger lyser upp i höstrusket!
                                             Fint zinkfat m ljuslykta och en härlig blomsterkrans!

                                    Olika pumpor fanns det gott om, här inburade på lite hö!!
                                              Någon glömde visst sina innetofflor...hihi!!
Som sagt, man måste använda sin fantasi...sätt lite blommor i sockerkaksformen mellan bakningen!
                                                          Fina ljusstakar i fattigmanssilver!
Kungakronor i olika färger o storlekar, här med plättar i luften o en pumpa! Små söta glasflaskor m lock, att ha t ex strösocker, olja, vinäger i eller varför inte en liten ros.
När man går och kikar på allt fint blir man ju kaffesugen...det kunde man råda bot på också...smörgås, kringlor, bullar, pajer, småkakor fanns att stilla hungern med. Roligt att lingonrutorna uppskattades, endel ville t o m ha receptet på dom, alltid kul när det man gör faller andra i smaken!!

Nu hoppas jag att Lola o co tänker ha öppet vid advent också (tror det brukar vara 3:e), längtar redan!! Åh jag är ledig då!! Hoppas, hoppas!! ( Gå in o kolla hur det såg ut förra julen, under etiketten: Jul eller Uranäs)

KRAMILLIKRAM!!










3 kommentarer:

  1. Så mycke fint.Men jag jobbade så jag kunde inte åka dit!Ha de bra/Kicki

    SvaraRadera
  2. Vilket trevligt ställe! Där hade jag trivts, det känner jag redan...hihi.
    Ha det gott!
    //Hanna

    SvaraRadera
  3. ååååå så mycket fint. Varför satt jag i stugan och tittade ut genom fönstret på allt regn som föll ner, när jag också kunde åkt dit och njutit av allt det vackra :-( Kram Stina

    SvaraRadera