tisdag 11 september 2012

Gunillas goa sallad!

I sommar har jag haft den äran att få äta denna goda sallad 2 gånger. Det är bästaste VIP-Gunilla som står för receptet!! Så igår när Micke fyllde år, gjorde jag den! Och kan man tänka sig...barnen åt den också, jippi!
Man kan ju ta vilka grönsaker man vill men detta hade Gunilla i sin, jag kapade receptet rätt av, hihi!!

Pasta (tog skuvar i 3 färger)
Tacokyckling (finns färdigstekt i frysdisken)
Bacon stekt i vitlök
Sugersnaps
Rädisor
Rödlök
Gul Paprika
Olivolja
Svartpeppar
Majs
Ruccola
Babyspenat
Gröna oliver
Gurka
Cocktailtomater

Salladen är godast om den serveras lite ljummen. Dela grönsakerna i önskad storlek o lägg i en stor skål. Koka pastan enl. förpackningen, när den är färdig häll på olivolja o krydda m svartpeppar efter smak. Stek bacon m vitlök. Stek även tacokycklingen i lite olja. Blanda ihop allt det varma (även fettet som blir när man steker) med grönsakerna.

Jag blandade creme fraiche m persillade o pressad vitlök som jag serverade till. Servera ett gott bröd till också!
Jag tog även min nya favorit (crema balsamvinäger + citronolivolja) o ringlade över! SÅÅÅÅ GOTT!!!



1 kommentar:

  1. Men hörru, den där Gunilla kunde få flytta in i mitt skafferi och servera läckerheter dagligen...eller så en Helen kanske...hihi. I väntan på det får jag kocka själv så gott det går. Ska norpa receptet, det ser supersmarrigt ut. Blir kanske fredagens måltid.
    Ha det gott!
    //Hanna

    SvaraRadera