söndag 9 september 2012

Hösten närmar sig!

Hög luft, färgskiftningar i naturen, vissna löv som man kan gå o prassla i, doften av höst är härlig, tända ljus från morgon till kväll...
...ja, listan kan göras lång på vad som är härligt med hösten!! Idag har det varit underbart väder! Visst den började lite kall, + 2,8 grader kl 06.00 men man förstod att det skulle bli en fin dag.
På väg hem från jobbet, vid Åkerslund, såg jag denna lönn som hade skiftat helt i färg, allt runt omkring är fortfarande grönt!
                                                        Solen lyser från en klarblå himmel!

På en åker i närheten har de börjat att slå havren o gjort kärvar. Inte ofta man ser sådant. Roligt att det finns människor som vill ta tillvara på gammalt hantverk.
Tänk va´ småfåglarna ska bli glada till vintern. Kan nästan se framför mej, domherrar som sitter i "julakärven"!
                                                              Här används inga rep inte!
Ha´nu en fortsatt mysig söndagskväll! Själv ska jag åka o jobba några timmar till, sen tar jag helg! Imorgon fyller mannen i mitt liv...år! Så det blir till o baka imorgon! Havreflarn är beställt...recept finns redan här på bloggen.

Må så gott o va´ rädda om er!

KRAMILLIKRAM!!







1 kommentar:

  1. Fina bilder!!Visst kan hösten va härlig fast jag känner lite vemod över att sommaren är slut.
    Ha de bra/Kicki

    SvaraRadera