lördag 3 november 2012

November...

Denna fina pumpa möte oss på Öland, tack mamma!
...önskar att jag kunde vara så glad som pumpan, över denna månad...men tyvärr...grått o trist! Gillas inte!! Men snart mina goa vänner, kommer advent o allt blir så mycket ljusare o mysigare!! Har lagt in om lite ledighet veckan innan 1:a advent, hoppas det går igenom! Jag gillar att pynta så gott som färdigt till den helgen så man kan hinna njuta av det innan jul!
Nu börjar jultidningarna komma också, hoppas jag hittar lite nya recept att prova. Förra året hittade jag många nya, GODA saker att stoppa i munnen!! ( Kolla gärna in dom recepten!!)
Denna veckan har barnen haft höstlov så i tisdags när jag slutat jobba åkte vi till Öland o stugan. Mys!! Efter att ha eldat i spisen en stund blev det riktigt varmt o gott! Älskar att elda i spisen, rogivande att titta på lågorna o lyssna till ljudet av sprakande ved! Onsdagen tillbringade vi HELA dagen på Äventyrsbadet i Kalmar...och ja, jag hade två russin med mej hem! Själv har jag blivit en riktig badkruka på "gamla" dar!! Men jag doppade mej till slut..hihi!!
Torsdagen började med ett besök på Gårdby Kafé o Lanthandel o givetvis blev det fm fika där! MUMS!! Till min stora glädje hade dom fått hem bruna muggar men det fanns bara en kvar, den höll jag stenhårt i, hihi!! Efter lunch bar det iväg till kusin Anna o hennes fina små tjejer. Minstingen är bara 2 veckor...attans va´ söt! Stora systern, drygt 2½ år ville dans med Vilma hela tiden. Vilka godingar!!

Nä, nu ringer klockan, har lingonrutor i ugnen, hoppas den svalnar snabbt så man kan äta en bit till kvällskaffet!

Ha´ en fortsatt trevlig Alla helgons dag o en härlig söndag imorgon!

KRAMILLIKRAM!!


1 kommentar:

  1. Ja denna månad är så trist och känns som en evighet ;)

    Tänkte ha 1 års kalas för William runt första advent, men blir troligtvis på lördagen (1/12) men en inbjudan slinker nog ner i brevlådan snart! :)

    Roligt att bebismysa! Hälsa och gratta! :)

    Kram!

    SvaraRadera