torsdag 17 januari 2013

Marinerade kycklingfiléer!

Det va´ på tiden att det kommer ett recept, tycker jag!! Bloggen heter ju faktiskt GOTT o blandat men det har mest blivit blandat på senaste tiden!! Jaja, bättre sent än aldrig! Den här kycklingrätten var länge sedan jag gjorde så det va´på tiden att det blev av igen!  Den blir så saftig! Passar både till vardag o fest!

2 port

2 kycklingfiléer

Marinad:
3 msk hackad rödlök
1 msk olja
1 msk kinesisk soja
2 msk chilisås
1 pressad vitlöksklyfta
svartpeppar

Blanda ihop marinaden i en påse o låt kycklingen dra i MINST 30 minuter, mina fick ligga många timmar. Sätt ugnen på 225 grader. Lägg filéerna o marinaden i en ugnsform. Stek kycklingen i ugnen ca 25-30 min tills köttet är väl genomstekt. Under tiden kokar du ris. När kycklingen är klar o även riset så häller du över "buljongen" från den ugnsstekta kycklingen på riset o blanda runt. Klart att serveras. Jag brukar göra en champinjonstuvning också. Men det funkar givetvis utan. Smaklig måltid!

KRAMILLIKRAM!!


3 kommentarer:

  1. Det där såg inte dumt ut! Här hemma har vi gjort veckomatsedel för ett antal veckor som vi sedan tänkte rulla på. Enkelt men kanske lite trist. När vi känner att vi är utless på allt vet jag var jag ska hitta inspiration till en ny omgång...
    Hoppas du har det gott!
    //Hanna

    SvaraRadera
  2. Hanna, det är väl kanon med veckomatsedel, det gör vi också då o då!! Ja detta måste ni prova, enkelt o gott!! Hoppas du också har det bra! / Helén

    SvaraRadera
  3. Ser jättegott ut!!Måste jag testa :)/Kicki

    SvaraRadera