onsdag 16 januari 2013

Solen!

Här lyser solen idag!! Äntligen! 10 grader kallt o snö på backen! Vad mer kan man önska sig i Januari?
Igår va´ det ju tulpanensdag...fick ni några? Själv så köpte jag en bukett till mor o far och en till oss här hemma! Trodde de skulle va´svindyra dagen till ära men 49kr/10st tycker jag är helt okej!
                                                Blandade med vaxblommor o lite blåbärsris!
Vad har ni för er idag goa vänner? Här har det bakats till APT, Toscakaka m kanelrabarber fick det bli (receptet hittar ni under Efterrätter). Bakade ju x antal till Café Björkå o den va´ mycket uppskattade, hoppas mina jobbisar har samma goda smak som våra fikagäster hade!! Hihi!!


På tal om rabarber så har jag sett att man kan köpa frysta. Det kanske har funnits länge men jag upptäckte det inte förrän i höstas. Själv frös jag ner några påsar i somras (fick ju så mycket av Aloe veraElena), gutt att hitta i frysen så här års!! Hihi!! Så blir ni sugna på att göra denna lilla smaskiga saken så finns det rabarber i frysdisken om ni inte har förmånen att ha egna!

Hoppas ni har det lika soligt som jag!! Va´ rädda om er!

KRAMILLIKRAM!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar