torsdag 28 mars 2013

GLAD PÅSK!

Ja, en riktigt trevlig Påsk önskar jag er!! Med en massa god mat o en o annan karamell! Hihi!!
Imorgon kväll blir det Påskbuffé i Bockaskruv skola, vi ska ha paketauktion så jag har gjort 3 olika "paket".
Hoppas NÅGON är sugen på lite hembakat o bjuder mycket (pengarna går ju till skolan)! Jag ska stå för efterrätten så tidigt i morgonbitti, morgonstund har guld i mun, ska jag baka ett antal Chokladstubbar! Mums!
Måste upp tidigt så de blir färdiga, för jag hade tänkt hänga på låset till den nya loppisen i Älghult som har premiär imorgon! De här bilderna har jag fyndat på loppis, vet inte hur gamla de är men de har nog några år på nacken!





Idag kl 16.30 trodde inte jag att vi skulle få något påskapynt på plats men som ni ser, har en o annan kyckling tagit plats!
                                                Gillar dom här, de är bara ca 1½ cm höga!
                      Sötaste äggkoppen fick jag när jag va´ 3 år! Alltså bara 35 år ung! Hihi!!
                                                              Vilma har pyntat riset så fint!
Köpte några buntar påskliljor hos Anettes blommor i Älghult innan jag körde hem idag. Väl hemma snodde jag ihop den här buketten.

Här kommer min favorit bland favoriterna! Påskhönan som antingen gömmer godis eller nykokta ägg på morgonen! Fick den av mamma 2003. Vi hade en likadan när jag bodde hemma. Jag blev så GLAD när jag fick en alldeles egen!!
Eftersom jag älskar kardemumma o gärna bakar skorpor (i dom ska det vara GROVmalen kardemumma), fick jag tips från min jobbis Berit att det fanns att köpa! Härligt!! För det går åt 2 msk o ni ska veta, att mortla sönder det, det gör man inte i en handvändning!! Så ett tips från mej till dej...åk till ÖB!!
Och ni som tycker att det smakar bäst med NYmortlad...kanske det men jag kunde inte känna någon skillnad! Kan säga...jag kommer nog inte att mortla i framtiden!! TACK FÖR TIPSET, BERIT!!


Ta hand om er nu o njut av helgen! Glöm inte att ställa fram klockan på lördag natt! SOMMARTID!! Tjohooo!!

KRAMILLIKRAM!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar