söndag 21 juli 2013

Schweizernötsnittar!

Detta är en variant på Tobleronesnittarna!! Men dom här är nog snäppet godare! Jag tänkte att man måste ju kunna göra dessa kakor med någon annan choklad...o schweizernöt är ju sååå gott!!
Funderar på vilken choklad jag ska testa nästa gång!!?? Tål att tänkas på!! Hihi!!

Ca 40 st

100 g smör
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
½ tsk bikarbonat
1 msk ljus sirap
2 dl vetemjöl
50 g Marabou Schweizernöt
Ugnen på 175 grader. Mixa ihop smör, socker, vaniljsocker, bikarbonat o sirap tills det blir ljust o krämigt. Blanda ner mjölet. Hacka chokladen. Ta upp degen på mjölat bakbord, arbeta in chokladen. Dela degen i 3 delar o rulla ut till plåtlånga längder. Lägg på bakplåtspapper. Platta till dom något, gräddas i mitten av ugnen ca 10-12 min, tills de fått lite färg. Låt de svalna lite, skär sedan i snittar.
De här blev lite mer knaprigare än Tobleronesnittarna som är lite mjuksega! Testa båda två vetja!! Plus med din favorit choklad...det måste ju bara bli gott!! Skriv gärna en rad om du testar!!
Som ni ser har mina små söta rosor börjat blomma!! Underbara små skapelser!

Nähä mina goa vänner imorgon väntas det jobb igen!! Semestern är slut för denna gång!! Men jag mjukstartar...ledig tisdag o onsdag...himla bra "planerat"...hihi!! Men sommaren är ju inte slut för det!! Det gäller att ta tillvara på sina lediga dagar...o middagen/kvällsmaten kan man ju njuta av nere vid sjön!
Må så gott nu o va´ rädda om er!!

KRAMILLIKRAM!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar