lördag 15 mars 2014

Heléns Gott o Blandat...

Här kommer det att finnas platser att njuta av en kopp kaffe o något hembakat.
...Trädgårdscafé o Loppis...va´ säger ni om det? Det är Mitt o Vilmas lilla projekt i vår o sommar. Min tanke är att ha öppet onsdagar kl.17-20 o söndagar kl. 11-16 med start den 4/5??? men inget är klubbat o klart än. Hade räknat ut det rätt så bra...men nu ska vi få nytt schema på jobbet!! Grrr! Men det löser sig ...förhoppningsvis!!??
I bon har jag börjat ställa fram loppissaker...attans så roligt detta är!! Hihi, kommer det inget folk så har jag haft roligt på vägen dit iallafall!! Och få behålla alla fina saker själv... Detta är livskvalité för mej i högsta grad!!
I det "Lilla skafferiet" är det tänkt att det kanske ska finnas lite bröd, sylt/marmelad, saft o kakpåsar att köpa med sig hem!!
Gamla kaffeburkar att plantera i.
Lite smått o gott
Fler gamla saker...
Jaha, det va´ ett litet smakprov på vad som kommer att säljas...hoppas vi ses!

Härom dagen när Vilma o jag va´ på café inne i Kalmar, säger Vilma: "Mamma när vi öppnar vårat café o säljer saker, då kan vi väl skänka lite pengar till fattiga barn eller andra som behöver pengar?!" Goa unge, härligt att höra att hon tänker på andra som inte har det lika bra som vi! Och tänk...jag har samma tankar, några gånger under denna tid som vi har öppet, tänker vi skänka pengarna som kommer in till något BRA!! Så om ni kommer just den dagen vi gör detta, bidrar NI till en något bättre värld o samtidigt får ni förhoppningsvis något gott i magen eller någon "bra-att-ha-sak-som-man-inte-kan-leva-utan-sak" med er hem!!

Så nu håller jag alla tummar o tår att detta lilla projekt går att genomföra! Hoppas ni vill hjälpa mej att hålla era också, hihi!!

KRAMILLIKRAM!!


3 kommentarer:

  1. Håller mina tummar på att du kan genomföra detta .Kommer givervis o fikar o kollar dina loppissaker. Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  2. Va spännande, klart jag kommer!!!
    Ska du inte vara med på kultur-rundan???
    Kram BlomsterLola

    SvaraRadera
  3. Tjoho så spännande! Jag kommer som ett skott och fikar och botaniserar bland ditt fina! Hoppas detta går bra nu...annars får du ta en annan dag kanske...
    Som alltid lika kul att kika in till dig, hoppas allt är väl med dig och ja, jag behöver också ha en en loppis igen, var kommer alla saker från???!
    Varmaste kramen,
    Titti

    SvaraRadera