tisdag 8 april 2014

Kladdkaka i kopp!

Alla dessa recept man skriver av eller klipper ut från tidningar...jag har massor!! Känner ni igen er? Tror inte jag är ensam om detta...
Men jag försöker skärpa mej...försöker att prova receptet...sen vet man ju om man vill spara det eller det ska gå till återvinningen!
Det här och liknande har jag sett på olika ställen...och eftersom jag är svag för choklad...och lite lat av mej så passar detta mej!
                                                   Eller om man får oväntat besök, perfekt!

2 koppar (Jag gjorde x 4 på en gång, det funkade)

½ dl socker
25 g smält smör
2 msk mjölk
1 tsk vaniljsocker
2 krm bakpulver
1-1½ msk kakao
½ dl mjöl
några saltkorn

Vispa socker m smält smör, häll i mjölk o sen vaniljsocker, bakpulver, salt, kakao o mjöl. Häll upp i 2 koppar o in i micron ca 30-50 sekunder. OBS håll lite koll så det inte pyser över! OBS kör inte längre än det står (det gjorde jag med en kopp o den blev STENHÅRD!!) Hihi!! Den gick inte på något vis att få sönder med skeden!!
När de va´ klara, hackade jag lite mintchoklad o strödde över så det fick smälta lite...låt det sedan svalna o servera med grädde o gärna hallon till!
                                                                        Ät o njut!

Hoppas ni får en fin tisdag o va´ rädda om er!

KRAMILLIKRAM!

1 kommentar:

  1. Åh det måste testas! Choklad är aldrig fel!
    I dag har jag gjort en massa "citroniga" saker som lemonad och cupcakes...gott det med faktiskt!
    Önskar dig en skön helg...
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera