måndag 30 juni 2014

Vad har hänt sen sist?

Sist jag skrev var det dax för midsommar! Här i Fröseke har vi som tradition att åka hölass efter traktor från affären upp till Nylund.

Det brukar bli 3 fulla lass med glada midsommarfirare allt ifrån små barn, tonåringar, yngre ungdomar, äldre ungdomar (alltså vi, hihi), mor- o farföräldrar! Härligt!!
Det tas även upp folk på vägen...väl framme i Nylund så finns det kaffe m dopp, chokladhjul, lotter, fiskdamm, ponnyridning, Uppvidinge folkdansgille, dans kring stången mm. Sedan tar traktorlassen hem oss igen samma väg! Sen framåt kvällen blir det brännboll på Hyttbacken...barnen mot föräldrarna/vuxna...härligt med traditioner!

Sen va´ det det här med loppisar...man måste bara ÄLSKA loppis! Ibland letar man efter något särskilt...ibland hittar man saker som man inte visste att man behövde, hihi!! Själv har jag letat efter en gammal målarstege men har alltid tyckt att de varit för dyra! Men ångrat mej varje gång jag INTE köpt den! I fredags slog jag till...
Nu gäller det bara att hitta en plats till den o pynta upp den....hihi...borde jag kanske tänkt på innan jag köpte den...eller?! Nää!
Hittade även lite annat som kan vara bra att ha´!!

Ja, åh så va´ det det här med att vara med i Smålandsposten...kul att det skrivs lite här ifrån byn...men attans va´nervös jag va´ innan jag fick se reportaget!! Det här med att synas är väl inte riktigt min grej, men, men...
...det blev riktigt bra om jag får säga det själv! Tack för det Dick Kardell! Vilma bjöd på sina gladkakor o visade sina tändsticksaskar. Hon fick också svar på lite frågor om vad hon tycker är roligt med det här..."att få kunder" o "att ge pengar till dom som inte har så mycket som vi"! Och som det skrevs om o som jag har skrivit här, ska vi ju skänka pengarna några gånger från caféet o loppisen! På onsdag är det dax igen...denna gång går pengarna till Stiftelsen Jiddra inte, gå in o läs om det här. Hugo o jag var på en föreläsning m bl a Patrik som har startat den. Har ni möjlighet att gå o höra den så GÖR DET!!!
Pengarna går bl a till ett läger som barn/ungdomar som är på glid får åka på...så VÄLKOMNA på onsdag kl 17-20 o köp en fika eller loppispryl o samtidigt bidra till något BRA!!

Och du...va´rädd om dej!

KRAMILLIKRAM!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar