tisdag 18 oktober 2016

MYNTAKAKOR!

Till alla er som ÄLSKAR mynta, detta är något för er! Kan säga att det inte föll mina barn i smaken...detta är nog en kaka för vuxna...
Jag va´ rättså skeptisk till detta recept men efter som jag har överflöd m mynta så varför inte testa!
Receptet kommer från Karin Laserow...ni vet hon i "Bytt är bytt".

Detta behövs:

200 g mandelmassa
1 äggvita
1 lime, skalet
ca 30 blad fr färsk mynta
grön karamellfärg

Garnera m smält choklad ca 100g.

Ugnen 200 grader.
Riv mandelmassan fint.
Vispa äggvitan luftig o blanda ner i mandelmassan lite i taget. Rör om till en jämn smet.
Hacka myntan  o riv skalet på limen fint. Blanda ner i smeten + 1-2 droppar karamellfärg.
Spritsa ut smeten i önskad form på bakplåtspapper.
Gräddas i ca 7 min tills de fått en aningens färg.

Låt svalna.
Smält chokladen o doppa kakorna, ställ svalt.
Jag tyckte de va´ godare dagen efter...lycka till...och hoppas ni tycker de blev goda...hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar